Startovací baterie

Olověné baterie určené pro startování nejsou navržené pro hluboké vybití – mají velký počet tenkých elektrod kvůli co největší ploše a tím co největšímu proudu, ale hlubokým vybitím mohou být snadno poškozeny. Opakované hluboké vybití způsobí ztrátu kapacity. Startovací baterie se skladují odpojené a měly by se pravidelně dobíjet podle doporučení výrobce (např. pokaždé za 1,5 měsíce), aby se předešlo sulfataci.

Motorkové baterie

prodáváme baterie značek YUASA, VARTA, EXIDE, VIPIEMME

Nabízíme motobaterie různých kapacit a s různým výkonem. Baterie se osazují do motorky, mopedu, skútru, motokola, trojkolky, čtyřkolky, sněžného skútru, vodního skútru, motorových saní, motorového člunu, atd. Akumulátory se nejčastěji rozdělují do kategorií podle použité konstrukce - technologie.
Motobaterie zaplavené (s kapalným elektrolytem) nebo nasáknuté AGM či výjimečně gelové. AGM baterie mají elektrolyt nasáknutý ve skelném rounu (tenké separátory velikosti elektrody vyrobený ze skelných vláken).

Yuasa Varta Exide
CIST DALE
Zpátky nahoru

Osobní autobaterie

prodáváme baterie značek VIPIEMME, VARTA, EXIDE, YUASA, OPTIMA, XTREME

Prodáváme bezúdržbové baterie zaplavené (s kapalným elektrolytem) nebo nasáknuté AGM.
AGM baterie mají elektrolyt nasáknutý ve skelném rounu (tenké separátory velikosti elektrody vyrobený ze skelných vláken).

Exide Varta Yuasa Xtreme
OptimaRed OptimaYellow VipiemmeSpirit VipiemmeTop VipiemmeSafe
CIST DALE
Zpátky nahoru

Nákladní autobaterie

prodáváme baterie značek TRUCK ENERGY, VIPIEMME, VARTA, EXIDE, YUASA, OPTIMA, XTREME

Prodáváme bezúdržbové baterie zaplavené (s kapalným elektrolytem) nebo nasáknuté AGM.
AGM baterie mají elektrolyt nasáknutý ve skelném rounu (tenké separátory velikosti elektrody vyrobený ze skelných vláken).

TruckEnergy Varta VipiemmeSafe VipiemmeTop Xtreme
CIST DALE
Zpátky nahoru

AGM (Aktive Glass Mat) technologie

Nejnovější technologie autobaterií, kde elektrolyt je vsáknutý ve skelné vatě, která od sebe odděluje jednotlivé desky. Tyto autobaterie mají při stejném rozměru mnohem vyšší kapacitu i startovací proud a zhruba dvouapůlnásobnou životnost. Skelná vata totiž zabraňuje vypadávání aktivní hmoty z mřížky (následkem stáří či otřesů), což je hlavní druh opotřebení i řádně provozovaného akumulátoru. Jsou určeny zatím takřka výhradně do prvomontáže pro automobily vybavené systémy stop-start (samočinným vypínáním motoru na křižovatkách), u nichž je zátěž akumulátoru výrazně zvýšená. Budou nabízeny i pro aftermarket, ale zřejmě nikdy nebudou dostupné pro všechny vozy. Společně s nimi totiž přichází revoluční zjednodušení sortimentu – veškeré modely vozidel pokryje zhruba deset typů baterií. Akumulátory AGM jsou nejen velmi výkonné, ale například ani při nárazu z nich nevyteče elektrolyt (kyselina) Mezi baterie s technologií AGM patří modelová řada VARTA START-STOP PLUS a kompletní sortiment značky OPTIMA

Výhody technologie AGM
- absolutně bezúdržbové
- odolné proti vytečení elektrolytu
- vysoce výkonné
- vhodné do vozů se systémy Start&Stop s regeneračním brzděním
- odolná proti otřesům
- možnost umístění i v náklonu včetně umístění v kabině řidiče (neuniká žádný plyn)
- nízké samovybíjení
- lepší výkon pro krátkodobé startovací proudy (vyšší startovací proudy)
- zvýšená odolnost při cyklickém zatížení
- delší životnost

Nabíjet baterie typu AGM lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL.

GEL technologie

GEL technologie baterií je velmi podobná technologii AGM, ale místo absorpčního materiálu, kterým je u AGM skelná vata využívá jako elektrolyt křemíkový gel, proto je zde ještě větší provozní i manipulační bezpečnost. Díky gelovému elektrolytu se také uvádí až o jednu třetinu delší životnost, lepší odolnost proti vibracím, kratší servisní intervaly a delší doba skladování s menším stupněm samovybíjení. Díky většímu nároku na prostor uvnitř baterie mají však gelové baterie menší kapacitu i výkon než baterie AGM ve stejném rozměru. Vynikající teplotní stabilita, vysoká schopnost vybíjení „do hloubky“ a dobrá obnova z hlubokého vybíjení. Baterie může být uskladněna bez vybíjení po dobu 30 dnů, a přesto si zachová 100% své kapacity. Akumulátory Gelové série mají gelový elektrolyt a nedochází tak ke vzniku sulfátů a vrstvení elektrolytu. Koroze elektrod je samozřejmě také velmi nízká. Gelová kostrukce navíc snižuje vibrace, které mohou způsobit poškození desek. Hluboké cykly vybíjení jsou proti AGM typům zvýšeny o 50% a nepřítomnost kapalin v elektrolytu zabraňuje vylití baterie a umožňuje snadnou instalaci v jakékoli poloze. S výše uvedenými výhodami gelových baterií si můžete být jisti jejich dlouhou životností a vhodností pro pohyblivé aplikace jako jsou golfové nebo vysokozdvižné vozíky, lodě poháněné elektromotory aj. Díky vyššímu stupni cykličnosti jsou velmi vhodné pro použití ve fotovoltaických systémech typu Off-Grid (ostrovní aplikace) například pro napájení chat a objektů mimo dosah elektrické sítě. Za gelové baterii jsou také považovány baterie VRLA, nebo uzavřené olověné baterie řízené bezpečnostním přetlakovým ventilem

Výhody technologie GEL
- absolutně bezúdržbové
- odolné proti vytečení elektrolytu
- velmi výkonné
- prodloužená životnost
- odolná proti otřesům
- možnost umístění i v náklonu
- nízké samovybíjení
- vyšší odolnost v cyklické zátěži proti běžným akumulátorům
- delší životnost proti běžným akumulátorům

Nabíjet baterie typu GEL lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL.